پروفیل

پروفیل درب و پنجره

پروفیل درب و پنجره

پروفیل درب و پنجره عایق های خوبی در برابر صدا و حرارت ،میزان عایق بودن این پروفیل ها با تعداد حفرات موجود در آن ها مشخص میشود که رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.

پروفیل درب و پنجره

پروفیل های درب و پنجره عایق های خوبی در برابر صدا و حرارت هستند و میزان عایق بودن این پروفیل ها با تعداد حفرات موجود در آن ها مشخص میشود که رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.

به همین منظور پروفیل درب و پنجره در برابر باد و باران مقاومت خوبی دارند و همچنین قابلیت جوشکاری و سوراخکاری نیز دارند.

ساخت نمای ساختمان و ایجاد فضا برای عبور نور کافی، همواره یکی از مسائلی است که معماران و طراحان به آن توجه زیادی می‌کنند.

بنابراین اگر به نمای ساختمان‌های مسکونی و تجاری دقت کرده باشید، درب و پنجره‌های متفاوت، متنوع و زیبایی را می‌بینید که ممکن است با متریال متفاوتی ساخته شده باشند.

درب و پنجره‌ها معمولاً با استفاده از پروفیل درب و پنجره ساخته می‌شوند تا مقاومت بیشتر و طول عمر بالاتری داشته باشند.

قیمت پروفیل درب و پنجره

قیمت پروفیل درب و پنجره به عوامل متعددی بستگی داردبه نوع، سایز و ضخامت

معمولاً با افزایش سایز و ضخامت به دلیل بالا رفتن وزن پروفیل قیمت‌ها بیشتر می‌شوند.

از دیگر عواملی که نقش بسیار مهمی در محاسبه‌ی قیمت این پروفیل دارد، قیمت روز پروفیل درب و پنجره است.

قیمت روز انواع مقاطع فلزی و فولادی از جمله پروفیل درب و پنجره‌ی فلزی با در نظر گرفتن نرخ روز ارز و دلار، شاخص بورس کالاهای فولادی، قیمت‌های جهانی، تورم و … تعیین و سپس در بازار اعلام می‌شود.

رویه خرید از شرکت فولاد مهام بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می باشد. شما میتوانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش های تماس تلفنی،و مراجعه حضوری اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا(میلگرد)، جنس(فولاد 1.2550)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران ما در شرکت فولاد مهام با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین های مناسب تر به لجاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می نمایند. در صورت تایید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای در خواستی جهت حمل آماده بارگیری می شود.

شماره تماس: 09121467006. 02166155249

آدرس جهت مراجعه حضوری: تهران شاداباد بلوار طاووس بلوک خرداد جنوبی پلاک 71

وزن پروفیل درب و پنجره

با به دست آوردن وزن تقریبی پروفیل درب و پنجره به شما کمک می‌کند که بتوانید وزن کلی ساختمان خود را به صورت دقیق تری پیدا کنید و محاسبات نهایی مربوط به ساختمان را با دقت بالاتری انجام دهید.

وزن پروفیل درب و پنجره نیز استانداردهای خاص خود را دارد، می توان مطابق با سایز چارچوب درب و پنجره خودتان، پروفیل را تهیه کنید.

در فولاد مهام  همه محصولات از برترین کارخانه ها و تولید کنندگان محصولات فولادی کشور ارائه می شوند، از این رو کاملاً مورد تایید هستند و به طور صد در صد مطابق با جداول استاندارد جهانی ساخته شده اند.

فرمول کلی که برای به دست آوردن انواع پروفیل وجود دارد به شما کمک می کند که بتوانید به راحتی وزن پروفیل مورد نظر خود را به دست بیاورید.

طبق این فرمول برای به دست آوردن وزن پروفیل درب و پنجره شما باید وزن مخصوص پروفیل را بر حسب کیلوگرم بر متر در طول پروفیل به کار رفته ضرب کنید و در صورتی که چند پروفیل یک اندازه داشتید در پایان تعداد پروفیل ها را در عدد به دست آمده ضرب کنید تا در نهایت وزن همه پروفیل ها را به دست آورید.

انواع پروفیل درب و پنجره از نظر سطح مقطع

پروفیل های درب و پنجره بر اساس سایز خود به هشت گروه تقسیم می‌شوند. اما چالب است که بدانید، از میان آنها رایج ترین آن ها در دو گروه شماره دو و هفت قرار دارند. پروفیل های گروه دو مصارف عمومی تری دارد. اما پروفیل های گروه هفت در موارد امنیتی استفاده می‌شوند. طبیعتا قیمت پروفیل در این دو گروه با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

پروفیل های گروه دو شامل سپری (۵۰۷)، لنگه دری (۵۰۸) و چهارچوب (۵۰۹) و پروفیل های گروه هفت شامل سپری (۵۶۷) و (۷۶۷)، لنگه دری (۷۶۸) و چهارچوبی (۷۶۹) هستند. تفاوت این پروفیل ها در شکل سطح مقطع آن ها است که در ادامه به توضیح هر کدام میپردازیم.

پروفیل سپری

این پروفیل بسته سطح مقطعی به شکل T دارد و متداول ترین ماده اولیه برای تولید آن فولاد ST37 است. سپری در ضخامت های ۲٫۵ – ۰٫۹ میلیمتری و طبق استانداردهای DIN EN 10055، DIN 59051 و DIN 1022 تولید میشود که ضخامت ۲ میلیمتری آن کاربرد گسترده تری دارد. طول استاندارد این پروفیل ۱۲ – ۶ متر است و طبق استاندارد اشتال به دو نوع لبه گرد و لبه تیز تقسیم میشود.

اندازه نوع لبه گرد ۱۴۰ – ۳۰ میلیمتر و اندازه نوع لبه تیز ۴۰ – ۲۰ میلیمتر است. نام گذاری سپری ها به این صورت است که وقتی گفته میشود نمره یک سپری ۱۰ است، یعنی اندازه لبه آن ۱۰۰ میلیمتر است. از جمله مهمترین خواص مکانیکی سپری این است که سپری مقاومت خمشی پایینی دارد.

روش های تولید سپری:همان طور که در مقاله آشنایی با انواع پروفیل ها اشاره شد، سپری آهنی نیز مانند سایر پروفیل های آهنی به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید میشود.

  • نورد گرم: در این روش که به روش فابریک هم معروف است، ابتدا شمش فولادی حرارت داده شده و بعد از رسیدن به دمای مورد نظر نورد میشود. طی عملیات نورد، ضخامت آن کاهش و طولش افزایش پیدا می‌کند. در نهایت با عبور از میان غلتک های میانی و پایانی به شکل سپری در می آید و سپس با دستگاه های برش، در ابعاد مد نظر بریده میشود. به قطعات خرد شده و کوچک سپری، لقمه گفته میشود. کیفیت پروفیل از نظر ابعادی سپری تولید شده به روش نورد گرم بهتر از روش نورد سرد است. زیرا تکنولوژی و دستگاه هایی که در روش نورد گرم استفاده میشود، پیشرفته تر هستند.
  • نورد سرد: در روش نورد سرد یا پرسی مقطع تیرآهن از وسط به دو قسمت تقسیم شده و به این ترتیب سپری تولید میشود. این روش تولید سپری چندان متداول نیست و در مواردی که امکان استفاده از روش نورد گرم وجود نداشته باشد، از این روش استفاده میشود.
  • عمده ترین کاربرد این پروفیل در ساخت پروفیل درب و پنجره است. اما از آن در ساخت خرپا، اتصالات پل ها، نمای ساختمان ها، سازه های فلزی و … نیز استفاده میشود. همچنین سپری در جاهایی که بار زیادی بر سیستم باربر اعمال میشود، اهمیت زیادی پیدا میکند.
  • پنج تفاوت نبشی و سپری

    • مقاومت خمشی سپری بیشتر از نبشی است.
    • سطح مقطع سپری به شکل T و سطح مقطع نبشی به شکل L و V است.
    • سپری دارای ابعاد مشخصی است. اما نبشی میتواند دارای بال های مساوی یا نامساوی باشد.
    • برای اتصالاتی که استحکام بالایی میطلبد، از سپری استفاده میشود.
    • برای اتصال دو وجه معمولا از سپری استفاده میشود.

پروفیل لنگه دری

این پروفیل های دو لبه ای در ساخت چهارچوب در کاربرد دارند. ضخامت پروفیل لنگه دری ۴ – ۲ میلیمتر و طول آن ۱۲ – ۶ میلیمتر است. پروفیل های لنگه دری در گروه پروفیل های بسته قرار میگیرند.

پروفیل چهارچوبی

از پروفیل چهارچوبی در ساخت چهارچوب درب برای درهای چوبی و MDF استفاده میشود. این پروفیل های باز عموما به روش نورد سرد تولید میشوند و تک لبه ای هستند. ضخامت آن ها نیز ۲٫۵ – ۲ میلیمتر و طول آن ها ۶ میلیمتر است. پروفیل چهارچوبی در چهار نوع رومی، فرانسوی، مکزیکی و ساده تولید میشود.

One thought on “پروفیل درب و پنجره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =