استنلس استیل

ورق استنلس استیل 430

430

ورق استنلس استیل 430 (معروف به بگیر )

ورق استنلس استیل 430 آلیاژی ضد زنگ است که زیرمجموعه ی فولادهای زنگ نزن فریتی است و دارای خواص مغناطیسی می باشد. این بدان معنی است که این آلیاژ تحت تاثیر میدان های مغناطیسی قرار می گیرد و در صورت نزدیک شدن به آهنربا، آن را به خود جذب می کند. به همین دلیل، ورق استیل 430 در سطح بازار تحت عنوان ورق استیل بگیر نیز شناخته می شود. این گرید جزو آلیاژهایی است که دارای قابلیت سخت شدن نیست و ترکیبی از خواص مکانیکی، مقاومت به خوردگی خوب و مقاومت به حرارت و اکسیداسیون تا دمای 816 درجه سانتی گراد را ارائه می دهد.

خواص مکانیکی استیل 430

ویژگی های مکانیکی ورق استیل 430 رابطه مستقیمی با ترکیب شیمیایی آن دارد. مثلاً محتوای 0.12 درصد کربن در این آلیاژ، منجر به کمتر شدن درصد الانگیشن آن در مقایسه با آلیاژهای زنگ نزنِ کم کربن می شود. درصد ازدیاد طول (الانگیشن) ورق استیل 430 معادل 22 درصد در هر 50 میلیمتر است و این مقدار برای استنلس استیل 304L معادل 40 درصد در هر 50 میلیمتر می باشد.

کاربرد ورق استیل 430

ورق استیل 430 به دلیل سطوح پرداخت عالی، زیبا و چشم نواز در بسیاری از کاربردهای مرتبط با تزئینات داخلی و خارجی که در آنها صرفه اقتصادی در کنار مقاومت به خوردگی و استحکام دارای اهمیت زیادی است، مورد استفاده قرار می گیرد. تولید سینک ظرفشویی، بک اسپلش، لوازم خانگی و روکش آنها، رویه پیشخوان، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، هود و اجاق، ظروف غذاخوری از جمله کاربردهای معمول ورق استیل 430 می باشد. دکوراسیون و معماری، سقف و بام، نمای ساختمان و تجهیزات رستوران از دیگر کاربردهای تجاری این آلیاژ می باشد. ترکیبی از خواص استحکام به وزن بالا و مقاومت خوب در برابر انواع خوردگی های عمومی و موضعی در کنار اقتصادی بودن قیمت ورق استیل 430 باعث شده تا از این آلیاژ در بسیاری از کاربردهای روزمره استفاده شود.

ترکیب شیمیایی استنلس استیل 430

ASTM A240 استانداری است که بر اساس آن، ترکیب شیمیایی و ویژگی های مکانیکی انواع آلیاژهای مقاوم به حرارت و خوردگی که در اشکال شیت، پلیت و نوار می توانند در تولید مخازن و تانکرهای تحت فشار و همچنین سایر کاربردهای عمومی مورد استفاده قرار بگیرند، در آن لیست شده است. با بررسی جداول مذکور، مشخصه های ورق استیل 430 نیز در آن ذکر شده که عیناً در جدول زیر آورده شده است.
AMS 5503 دیگر استانداردی است که توسط اعضای انجمن مهندسین خودرو گردآوری شده و شامل آلیاژهای ضد زنگی است که در صنعت هوافضا می توانند کاربرد داشته باشند. در این استاندارد AMS 5503 همان ورق استیل 430 می باشد.

خرید ورق زنگ نزن 430

قبل از اقدام به خرید “ورق استنلس استیل 430 و ثبت سفارش برای اطمینان از میزان موجودی با کارشناسان ما در ارتباط باشید

و یا برای مراجعه حضوری به آدرس : تهران ، بلوار طاووس ، بلوک خرداد جنوبی ، پلاک 71

قیمت ورق استیل 430

به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت ورق استیل 430 با شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

شماره تماس : 09121467006

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =