ورق استحکام بالا

ورق استحکام بالا شکل پذیری و جوش پذیری خوبی دارد و از فولاد کربنی مقاوم تر است. این ورق در مواردی که هزینه ی کم و استحکام بالا نیاز باشد مورد استفاده قرار میگیرد.

این ورق ها باید با ضخامت دقیق تولید شوند. از ورق های استحکام بالا در بالابر ها و جروثقیل ها استفاده میکنند.

ورق استحکام بالا دارای گرید و ضخامت متفاوت است. ورق استحکام بالا در طی فرایند ترمومکانیکال تولید میشود که در طی این فرایند از حرارت به همراه تغییر شکل پلاستیک برای مستحکم کردن ورق، ایجاد و حفظ خواص فیزیکی برجسته استفاده می شود.

ورق استحکام بالا دارای قابلیت جوش پذیری عالی، ضربه پذیری، چقرمگی بالا، شکل پذیری بسیار خوب است و این ورق ها معمولا با صافی سطح بالایی تولید می‌شوند.

ورق های استحکام بالا در مواردی که وزن کم و استحکام بالا مورد نیاز است کاربرد دارد که باعث سبک سازی تجهیزات در کشتی سازی، ریلی، جرثقیل سازی، پل سازی، ماشین سازی و… میشود.

یکی از پرکاربردترین گریدهای فولاد آلفورم، گرید 700 با استحکام تسلیم MPa700 (حداقل دو برابر St52 و سه برابر St37) می­ باشد.

ورق آلیاژی دومکس (DOMEX600)

ورق آلیاژی ولداکس (WELDOX)

ورق آلیاژی آلفورم (ALFORM)

محکم ‌ترین ورق‌ های فلزی استحکام بالا

  • ورق آلیاژی ولداکس
  • ورق آلیاژی آلفورم
  • ورق فولادی سیاه
  • ورق آلیاژی دومکس
  • ورق نورد سرد
  • ورق فولاد ضدزنگ
  • ورق مسی

کاربرد ورق استحکام بالا

کاربرد ورق استحکام بالا شامل موارد زیر است:

  1. ساخت بالابر؛
  2. ساخت چرثقیل؛
  3. صنعت ماشین سازی؛
  4. سبک سازی تجهیزات در کشتی سازی؛
  5. ساخت پل ها.

ورق ولداکس

برای تولید آلیاژ این محصول ( ورق ولداکس ) از عناصر شیمیایی با قدرت بالا، بسیار دقیق و فلزی کمتری استفاده می شود. وزن آن بسیار سبک در برابر نمونه های مشابه است و برای ساخت آن از عناصری چون منگنز، کربن و سیلیسیم استفاده می کنند. ورق آلیاژی ولداکس به عنوان محکم ترین ورق های فلزی دارای ویژگی های زیر است:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر انواع ضربه؛
  • استحکام کششی زیاد؛
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی.

همچنین مشخصات و درصد عناصر شیمیایی موجود در ورق استجکام بالا ولداکس شامل موارد زیر است:

نوع فولاد C% Si% Mn% Mo% Ni% V% Ti%
ولداکس ۴۲۰D ۰.۱۶ ۰.۵ ۱.۷ ۰.۲ ۰.۳ ۰.۱۲ ۰.۰۵
ولداکس ۴۶۰D ۰.۱۶ ۰.۶ ۱.۷ ۰.۲ ۰.۴۵ ۰.۱۲ ۰.۰۵

ورق آلیاژی سیاه

این محصول براساس روش نورد گرم تولید می شود و دارای ظاهری مات و جنس زبری است. ورق های سیاه به عنوان یکی از ورق استحکام بالا، دارای مقاومت بسیار بالای است و برای ساخت مصالح صنعتی کاربرد بالای دارد.

ورق فولادی آلفورم

ورق آلفورم دارای مقاومت بالایی در برابر ضربات می باشد. این نوع ورق فولادی استحکام بالا دارای شکل پذیری مناسب تر، چقرمگی بیشتر و جوش پذیری بهتر می باشد. تولید آن در گریدهای گوناگون بوده که هر گرید از مقاومت متفاوتی در برابر عوامل مخرب برخورد دارد.

ورق آلیاژی دومکس

این نوع ورق استحکام بالا دارای مقاومت بسیار بالای بوده و برای تولید آن از آلیاژهای فلزی خاصی استفاده می شود. عنصر کربن و منگنزحضور کمتری دارند و از عناصری مانند وانادیوم، تیتانیوم و نایوبیوم استفاده می گردد که موجب افزایش مقاومت ورق دومکس می شود.

ورق نورد سرد

برای تولید ورق به صورت نورد سرد، ورق‌ ها میان غلطک‌ های نورد سرد قرار می‌ گیرند و با انجام عملیاتی خاص به محصول نهایی تبدیل می‌ شوند. این ورق‌ ها پس از خروج از خط تولید با استفاده از محلول‌ های اسیدی شسته شده و به صورت رول و شیت به بازار عر ضه می‌ گردند. ظاهر ورق‌ نورد سرد، صیقلی و براق است و در مقایسه با انواع ورق‎‌ های دیگر از مقاومت کمتری برخوردار می باشد.

ورق فولاد ضدزنگ

ورق های فولادی ضد زنگ از طریق ترکیب آلیاژهای فلز کروم ساخته می شوند. جدای از آن نیکل و مولیبدنوم در تولید آن نقش مهمی ایفا می کنند. با توجه به فلزاتی که برای ساخت این ورق به کار برده می شود سه نوع ورق ضد زنگ ساخته می شود؛ که هرکدام مقاومت بالایی در برابر ضربه و خوردگی دارند. آنها شامل موارد زیر هستند:

  1. ورق ضدزنگ فریتیک؛
  2. ورق فولادی ضدزنگ مارتنزیتی؛
  3. ورق فولاد آستنیتی.

ورق مسی

مس یکی از معدود فلزاتی است که نیازی به استخراج از سنگ معدن ندارد (یعنی مستقیما در حالت طبیعی قابل استفاده است)، رسانایی حرارتی و الکتریکی عالی، شکل پذیری خوب و مقاومت طبیعی در برابر خوردگی از خود نشان می دهد.

ورق مسی نیز به دلیل خصوصیاتی مثل مقاومت زیاد در برابر فرسایش، ضربه و خوردگی در دسته ورق های استحکام بالا قرار می گیرد. ورق مس به طور گسترده در ساخت و ساز استفاده می شود زیرا بسیار چکش خوار است و به راحتی در اطراف دودکش ها و لبه ها قرار می گیرد. همچنین ورق مسی را در صنایع خودروسازی و برق استفاده می شود.

قیمت ورق استحکام بالا

به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت ورق آلفورم با شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

شماره تماس : ( 09121467006 )   ( 02166155249 )

برای خرید حضوری میتوانید به آدرس : تهران ، شاد آباد ، بازار آهن ، بلوار طاووس ، بلوک خرداد جنوبی ، پلاک 71 مراجعه کنید .