ورق آتشخوار (مخزنی)

ورق های آتشخوار از استحکام کششی بالایی برخوردار هستند. این ورق ها برای ساخت دیواره به صورت خم و عدسی به کار میرود. از کاربردهای میتوان این ورق در ساخت مخازن صنای نفت و گاز و پتروشیمی اشاره کرد.

ورق 17MN4

ورق A517

ورق A516

ورق کورتن (CORTEN A/B)

مشخصات ورق آتشخوار یا مخزنی

ورق آتشخوار در گریدهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. تفاوت گریدهای مختلف ورق آتشخوار در میزان تحمل فضا و دما، قابلیت عدسی شدن، تست کشش و ضربه می‌باشد. هرچقدر گرید بالا رود، قابلیت‌های مذکور در ورق‌های آتشخوار افزایش پیدا می‌کند.

فاکتوری که ورق‌های فولادی را با یکدیگر متفاوت می‌کند، ترکیب ساختاری آن‌ها است. ترکیب شیمیایی ورق آتشخوار نیز، آن را منحصر بفرد کرده است و باعث شده ورق‌های آتشخوار بتوانند حرارتی از ۵۸۵ تا ۱۲۵۰ درجه سانتیگراد را تحمل کنند و در نتیجه این ورق آلیاژی می‌تواند مایعات و گازها را با درجه حرارت خیلی بالا عبور دهد. ورق آتشخوار A۵۱۶ و ۱۷mn۴ از مهمترین و پرکاربردترین ورق‌های آتشخوار است. ورق آتشخوار A۵۱۶ Gr ۶۰ و ورق A۵۱۶ Gr ۷۰ بیشترین استفاده را در صنایع، بخصوص مخزن سازی دارند. لازم به ذکر است ورق آتشخوار A۵۱۶ Gr ۷۰ در مقایسه با A۵۱۶ Gr ۶۰ کیفیت، خواص جوشکاری و برشکاری و همچنین انعطاف پذیری بالاتری دارد.

ورق‌های آتشخوار

ورق‌های مخزنی در صنایع مخزن سازی دیگ‌های بخار کاربرد بسیاری دارد. همچنین از دیگر موارد استفاده این ورق‌ها می‌توان به مخازن تحت فشار، اتصالات و مبدل‌های تحت فشار، مخازن کروی و تجهیزات انرژی‌های تجدید پذیر اشاره کرد.

سوالات متداول درباره ورق آتشخوار یا مخزنی

ورق آتشخوار یا مخزنی چند نوع است؟

  • A516
  • A36
  • ورق آتشخوار ST52
  • ورق 17MN4

قیمت ورق آتشخوار یا مخزنی

قیمت ورق مخزنی به همراه کارخانه های تولید کننده و انبارهای توزیع آن را می توانید در سایت فولاد مهام مشاهده کنید. برای اطلاع دقیق تر از قیمت ورق مخزنی با توجه به نوسانات موجود در بازار با کارشناسان ما در فولاد مهام تماس بگیرید.